زندگي در عصر امام مهدي(عج)

زندگي در عصر امام مهدي(عج)

طبق روايات رسيده و اعتقادات ما عصر امام مهدي (ع) از بهترين زمان ها براي انسانها در روي كره ي زمين است. و اين غلط نيست كه عصر آن گرامي را عصر نور و عصر عدالت بشماريم. در عصر آن بزرگوار فقر و حرمان از اجتماع بشري خارج مي شود ، دلها از حزن و غم بيرون مي رود و زندگي جهنمي تبديل به نعمت و آرامش مي شود و ديگر اثري از ظلم و ظالم ديده نمي شود ، در آن ايام اسلام ديني جهاني مي شود و همه گوينده يلا اله الا الله و  محمد  رسول الله (ص)و علي ولي الله مي باشند. خلاصه يك تحول و انقلابي عميق و ريشه دار انجام مي گيرد كه همه چيز را تغيير مي دهد.

*******

احكام شرعي قطعي مي شود:

يكي از چيز هايي كه سعادت و نيكبختي جامعه بشري را تضمين مي كند قوانين حاكمه ي در اجتماع است و خصوصأ قوانين قضاء و احكام شرعيه است.

در عصر امام زمان(ع) اين خصوصيت وجود دارد كه قوانين قطعي و لازم الاجراء است چرا كه حضرت مهدي روحي له الفداء برخلاف انبياء و اجداد طاهرينش (ع) مأمور به باطن است يعني آن گرامي به علم و اطلاع خويش به حوادث و وقايع حكم مي كند و منتظر شاهد و ادله اي كه ادعاء را ثابت كند نمي ماند . و از آن جا كه طبق روايات فراوان و متواتر بايد زمين به دست مبارك آن حضرت پر از عدل و داد شود و جور پاكيزه گردد چاره اي جز اين نيست كه امام (ع) به علم خويش عمل كند و در غير اين صورت ممكن است انساني مرتكب جنايت و آدم كشي شود و هيچ كس از جرم او مطلع نگردد و خون طرف مقتول پايمال شده و قصاص نشود چنانكه در تاريخ زندگاني بشر فراوان رخ داده، بنابر اين چنين چيزي با «يملاء الارض قسطأ و عدلأ» منافات دارد.

 

*******

زماني كه قائم آل محمد (ص) قيام كند بين مردم به حكم داود حكم مي نمايد، احتياج به اقامه دليل ندارد، خداوند تبارك و تعالي به او الهام مي كند و امام (ع) به علم خود حكم مي نمايند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ 21 / 1 / 1393برچسب:, ] [ 17:46 ] [ علیرضا موذنی ]
[ ]